A településbiztonsági audit szolgáltatásunk keretében öt beavatkozási területen, összesen 43 db. – jellemzőnek tekinthető, a lakosság szubjektív biztonságérzetét leginkább befolyásoló problémaként azonosított – településbiztonsági kockázat kezelésére tett önkormányzati intézkedés folyamatait vizsgáljuk, értékeljük és elemezzük. Az így kapott helyzetértékelés eredményeit feldolgozva alakítunk ki prioritási sorrendet, illetve teszünk szakmai javaslatokat a településvezetésnek a kockázatok mérséklésére, megszüntetésére. E szolgáltatásunkat minden olyan önkormányzat számára ajánljuk, amelynek vezetése érti, hogy van feladata, kötelezettsége és felelőssége a közbiztonság helyi szintű megteremtésében, de a cselekvését tervszerűen, objektív tényadatokra és tényállapotra alapozottan szeretné koncepcionálni.
Tagozatunk vállalja a Győri Széchenyi István Egyetem tulajdonában lévő vállalkozói háttér biztosításával, településbiztonsági szakmai ismeretekkel rendelkező, megfelelően képzett drónpilóta közreműködésével drónnal (UAS) végzett legitim információ gyűjtési, felderítési feladatok ellátását, valamint a begyűjtött adatok értékelését és elemzését, összefoglalását az önkormányzatok számára, a települések külterületén, az alábbi témakörökben:
Tagozatunk számos olyan jó gyakorlat (best practice) módszertanát ismeri és alkalmazza, amelyek segítségével hatékonyan lehetséges a településbiztonság témakörét érintő problémák feltárásához, majd megoldásához megfelelő társadalmi bázist teremteni. Szakembereink támogatást nyújtanak a helyi közösség környezetére érzékeny és igényes tagjainak bevonásával a felelős döntéseket megalapozó társadalmi egyeztetés lefolytatásához.
Szakembereink támogatást nyújtanak, vagy komplexen elkészítik a megbízó önkormányzat Nemzeti Bűnmegelőzési Stratégiához, valamint annak operatív végrehajtási programjához igazodó, Települési Közbiztonsági és Bűnmegelőzési Stratégiáját.
Szakembereink megvizsgálják az önkormányzat és a közbiztonság megteremtésében közreműködő szervezetek (pl. rendőrség, polgárőrség) közötti együttműködési/támogatási megállapodásokat és javaslatot tesznek azok szakmai tárgyú módosítására, vagy ilyen megállapodások hiányában előkészítik azokat a megfelelő – Képviselő-testület által ellenőrizhető, illetve számonkérhető – formában.
Tagozatunk vállalja, hogy teljeskörűen kialakítja, illetve menedzseli a teljes HR kiválasztás, (a vezető és végrehajtó állomány felvételi folyamatait, szükség szerint a szakember képzés és utánpótlás folyamatát), amennyiben az önkormányzatnak nehézéget jelent a megfelelően képzett szakmai gárda biztosítása az önkormányzati rendészeti szervezetében.
Szakembereink megvizsgálják a hatályos, településbiztonsági tárgyú önkormányzati rendeleteket, valamint belső normákat és szükség szerint javaslatot tesznek azok tartalmi módosítására, jogszabályharmonizációs korrekciójára. Igény szerint a Tagozat vállalja, hogy előkészíti Képviselő-testületi döntésre a módosításra javasolt vagy akár újonnan megalkotandó, településbiztonsági tárgyú rendeleteket, illetve megfelelő vezetői döntésre előkészíti a módosítandó vagy új, e tárgykört érintő belső szabályozókat.
Szakembereink vállalják akár teljeskörűen térfelügyeleti rendszerek kialakításához szükséges szakmai előterjesztések előkészítését, valamint a térfigyelő kamerarendszerek szabályszerű üzemeltetéséhez, adatkezeléséhez szükséges dokumentumok, folyamatok kialakítását, illetve az egyéb, jogszabályokban előírt adminisztratív feladatok ellátását.
Szükség szerint a meglévő térfelügyeleti rendszerek és kapcsolódó adatkezelési folyamatok, dokumentáció és jogszabályi előírásoknak való megfelelés szakmai auditvizsgálatát is vállaljuk.
Szakembereink tanácsadói támogatást nyújtanak az önkormányzatoknak saját rendészeti feladatokat ellátó személy foglalkoztatásához vagy önkormányzati rendészeti szervezet létrehozásához, ideértve az ehhez szükséges döntéselőkészítő, valamint operatív folyamatok szervezését és teljes körű bonyolítását, menedzselését is.
Szakembereink vállalják meglévő rendészeti szakember foglalkoztatásával kapcsolatos, vagy akár önkormányzati rendészeti szervezetek komplex compliance tevékenységet. Fontos, hogy a jogszabályi megfelelősség vizsgálat minden esetben támogató kontrolling tevékenység, vagyis a cél az, hogy a hatósági (pl. rendőrségi szakfelügyleti, vagy NAK mezei őrszolgálatokat érintő szakmai felügyeleti, esetleg Kormányhivatal törvényességi felügyeleti ellenőrzése) vizsgálatokat megelőzve, lehetőséget biztosítsunk a proaktív önkormányzatok számára az esetleges hibák, hiányosságok kijavítására.
Szakembereink vállalják meglévő rendészeti feladatokat ellátó személy vagy szervezet szakmai tanácsadói támogatását, akár komplex „back office” háttértámogatását, ideértve a hatósági és más ügyviteli folyamatokban való aktív, támogató – előkészítő – tevékenységeket is.
© 2023 MRTT - Településbiztonsági Tagozat. Minden jog fenntartva.